Thursday, March 12, 2020

पुराना नाच



 
पुराना नाच खोज्न प्रतिस्पर्धा
आधुनिकतासँगै जातजातिका पुराना नाचहरु चलनबाट हराउने संघारमा छन् 
जेष्ठ ३२२०७६हरि गौतम
रुकुम पूर्व — परम्परागत संस्कृति जोगाउन भन्दै भुमेमा बृहत् साँस्कृतिक प्रतियोगिता हुने भएको छ भुमे गाउँपालिकाले आफ्नो क्षेत्र भित्रका विभिन्न संस्कृतिको संरक्षणका प्रतियोगिता गर्न लागेको हो 
मगर समुदायको ठूलो पर्व भूम्या अर्थात् बल पूजाका अवसरमा भुमे गाउँपालिका–२ खाबाङ बगरमा प्रतियोगिता गराउने तयारी सुरु भएको छ असार  देखि चार दिनसम्म विभिन्न विधाका नाचमा प्रतिस्पर्धा गराइने संस्कृति तथा पर्यटन विकास केन्द्रले जनाएको 

भूमे गाउँपालिकाको वार्षिक कार्यक्रमअन्तर्गत केन्द्रको आयोजनामौलिक कला संरक्षण मञ्च र खाम मल्टी सोसल अर्गनाइजेशनको सहयोगमा प्रतियोगिता हुन लागेको हो भूम्यानचारुमयुरपैसेरीफाँक र झोरेल्नी नाचको प्रतिस्पर्धा गराइने छ भुमेका  वटै वडामा नाचिने नाचलाई आधार मानेर  वटा नाचको प्रतिस्पर्धा गराइने केन्द्रका अध्यक्ष पहलसिंह घर्तीमगरले बताए

कुनै वडामा भूम्याकुनै वडामा नचारुकुनै वडामा मयुरकुनै वडामा फाँक र कुनै वडामा झोरेल्नी नाचिन्छ,’ उनले भने, ‘सबैलाई समेट्ने उद्देश्यसहित मुख्य ६ वटा नाचमा प्रतिस्पर्धा गराउने भयौं।’ विशेष गरी परम्परागत रुपमा नाँचिँदै आइएका नाचको संरक्षण गर्ने उद्देश्य प्रतियोगिताबाट राखिएको छ

भूम्या नाँचमा प्रथम आउनेले नगद एक लाख पुरस्कार पाउने छ दोस्रोले ७५ हजारतेस्रोले ५० हजार र सान्त्वना समूहले २० हजार नगद पुरस्कार प्राप्त गर्ने छन् नचारु नाचको प्रथमले ७५दोस्रोले ५०तेस्रोले ३० र सान्त्वनाले १५ हजार नगद प्राप्त गर्ने छ
मयुरमा प्रथम आउनेले ५०दोस्रोले ३०तेस्रोले २० र सान्त्वना हुने समूहले १० हजार नगद पाउने छ

यसैगरी पैंसेरुफाँक र झोरेल्नी नाचमा प्रथम आउनेले ३०दोस्रोले २०तेस्रोले १५ तथा सान्त्वना हुने समूहले ५ हजार नगद पुरस्कार पाउनेछन् ‘परम्परागत संस्कृति लोप हुँदै गएपछि त्यसको संरक्षणका लागि सरकार आफै लागेको ,’ गाउँपालिका अध्यक्ष रामसुर बुढामगरले भने, ‘परम्परा र संस्कृति संरक्षणका लागि वार्षिक कार्यक्रम बनाएरै काम गरिरहेका छौं।’

प्रतियोगिता मौलिक र मौलिक भेषभूषामा हुने उनले बताए हरेक वर्ष प्रतियोगिता गर्दा तयारी गर्नेले पनि राम्रो गर्ने  संरक्षणमा टेवा पुग्ने भनाई उनको  ‘हरेक वर्षको प्रतियोगिताले लोप हुन लागेको संस्कृतिलाई संरक्षण गर्ने भयोप्रतियोगिता जित्नेलाई दिइने पुरस्कारले जति सक्यो धेरै परम्परामा आधारित नाचिने भएकाले हामीले हरेक वर्ष प्रतियोगिता गर्ने र आकर्षक पुरस्कार दिने नीति बनाएका हौं,’ अध्यक्ष बुढाले भने

पर्यटन विकासमा परम्परागत कलासंस्कृतिको महत्वपूर्ण भूमिका हुने भएकाले त्यसको संरक्षण र प्रवर्द्धन स्थानीय सरकारको प्राथमिकतामा परेको भनाई उनको छप्रकाशित : जेष्ठ ३२२०७६ ०९:२९

सन्थाल बस्तीमा ‘सोरहाई पर्व’


सन्थाल बस्तीमा ‘सोरहाई पर्व’
पाँच दिनसम्म मनाइने यो पर्वमा मीठा–मीठा परिकार खाने, नाच–गान गर्ने, माछा मार्ने, सिकार खेल्ने परम्परा छ 
फाल्गुन ११, २०७६अर्जुन राजवंशी
(बिर्तामोड) — कचनकवल गाउँपालिका–१ घेराबारीकी माया हेमरम तीन छोराछोरीसहित मंगलबार दिदी–भिनाजुको घर बाह्रदशी गाउँपालिका–१ भागुडुब्बा आएकी थिइन् बुबाआमा नभएकाले माइती गाउँमा रहेकी ठूली दिदीको घरमा ‘सोरहाई’ पर्व मनाउन माया भागुडुब्बा आएकी हुन्
पाँच दिनसम्म बसेर दिदी घरमा सोरहाई पर्व मनाईसकेपछि उनी शनिबार घर फर्किएकी छन् भागुडुब्बाका सन्थाल जातिले गत मंगलबारदेखि शनिबारसम्म मीठा–मीठा परिकार खाने, नाच–गान गर्ने, माछा मार्ने, सिकार खेल्न गएर महान चाड ‘सोरहाई’ पर्व मनाएका छन् सन्थाल जातिको सोरहाई पर्व नेपाली नारीहरूको महान चाड हरितालिका तीज जस्तै भएको भागुडुब्बा सन्थाल बस्तीका माझीहाडाम (गाउँका मुखिया) सुनिल किस्कुले बताए
यो पर्वमा छोरी चेलीलाई बोलाएर पाँच दिनसम्म मीठो–मसिनो खुवाउने तथा रमाइलो गर्ने चलन रहेको उनले बताए ‘तीजमा छोरी चेलीहरू माइत गएजस्तै हो, हाम्रो जातिको सोरहाई पर्व सबैले आआफ्ना छोरी चेलीलाई बोलाउछन् मीठा–मीठा खुवाउने, दुःखसुखको कुरा गर्ने, सबै संगै भएर नाचगान गर्ने चलन छ,’ उनले भने।जिल्लामा सन्थाल बस्तीहरू पातलिदै गएको सन्थाल जातिको जनसंख्या घटेसंगै सोरहाई पर्वको रमाइलो पनि घटेर गएको कनकाई नगरपालिकाका भगन टुडुले बताए ‘पहिला जस्तो रमझम कहाँ , अहिलेका पर्वहरूमा’ उनले भने परम्परागत पर्व भएकाले सबैले मान्ने गरेको उनी बताउछन् साँस्कृतिक महत्वको पर्व भएपनि संस्कार धान्न गाह्रो हुँदै गएको माझीहाडाम किस्कुले बताए

यो पर्वमा गाउँका पुरुष, महिला, युवायुवती सबै माछा मार्न जानुपर्ने चलन छ पर्वको एक दिन पानीमा भिजेर माछा मार्नैपर्छ, यो अनिवार्यजस्तै चलन हो’ उनले भने,‘तर, अहिले कुनै कुनै बस्तीमा मात्र सामूहिक माछा मर्ने चलन छ अन्यत्र यो संस्कार नै मासिएर गयो।’ पर्वको अन्तिम िन नजिकैको जंगलमा गएर सामूहिक सिकार गर्ने चलन पनि रहेको समय हेमरमले बताए

तर, सरकारले हतियारसहित जंगल प्रवेशमा निषेध गरेकाले सिकार खेल्ने आफूहरूको संस्कार संकटमा परेको उनको गुनासो छ ‘हाम्रो संस्कार नै सामूहिक माछा मार्न जानुपर्ने, जंगलमा सिकार खेल्न जानुपर्ने हो तर, सरकारले जंगलमा सिकार खेल्न रोक लगाएको छ’ उनले भने,‘कानूनी अड्चनका कारण संस्कार जोगाउन गाह्रो भइरहेको छ।’ जंगलमा सिकार खेल्न जाँदा सन्थाल जातिले तीर–धनुष प्रयोग गर्छन्

परम्परागत रुपमा पर्व मनाउन नपाउदा सोरहाई बारे नयाँ पुस्ता अनविज्ञ हुदै गएको प्रकास सोरेनले बताए ‘यो पर्वमा जंगलमा सिकार खेल्न जानैपर्छ सिकार खेलेर पर्किएपछि घरपरिकारका सबैको रक्षाका लागि राक्षसको प्रतिमा बनाई त्यसलाई तीरले ढाल्नुपर्ने परम्परा छ’ उनले भने,‘यति गरेपछि मात्र सोरहाई पर्व औपचारिक रुपमा समापन हुन्छ।’प्रकाशित : फाल्गुन ११, २०७६ ०८:५९


धर्म, संस्कृति र जीवनको बहस

  धर्म , संस्कृति र जीवनको बहस अरूणा उप्रेति अनलायन खबर,   २०७७ साउन १८ गते १०:३४ ‘ नो वर्त प्लिज’ गीतको बोललाई लिएर मैले हिन्दु ‘जागर...