Monday, April 06, 2020

महामारीका बेला प्रहरीले के गर्ने, के नगर्ने ?


महामारीका बेला प्रहरीले के गर्ने, के नगर्ने ?
के आफ्नो नायकत्व देखाउन अधिकार र कर्तव्यक्षेत्रबाहिर जान कुनै अधिकृतलाई छुट छ ? हिरोइजम् देखाउने र प्रचारप्रसार गर्ने तर कर्तव्यपथमा चुक्ने प्रवृत्तिलाई प्रहरी नेतृत्व र गृह प्रशासनको नेतृत्वले समयमै नियन्त्रण गरोस् ।
चैत्र २२, २०७६उत्तमकुमार कार्की
विश्व अहिले कोरोना भाइरस (कोभिड–१९) को महामारीको चपेटामा छ । ३ महिनादेखि चीनको वुहानबाट सुरु भएको महामारी आजसम्म विश्वका २०४ मुलुकमा फैलिसकेको छ । जुनबेला चीनको बुहान सहरमात्र कोरोना विरुद्धको लडाइँमा एक्लो लडिरहेको थियो त्यसबेलासम्म विश्‍व तमासे बनिरहेको थियो । आज यसले सबैलाई गाँजेपछि सबैको चेत खुलेको छ 
नेपाल पनि यसबाट अछुतो रहन सकेन र विश्वव्यापीकरण महामारीको यस लडाइँमा होमिन पुगेको छ। जुन समय नेपालले लकडाउनको घोषणा गरको थियो, त्यस समयसम्म विश्वभर लगभग २ लाख यस महामारीको चपेटामा परेका थिए भने मृतकको संख्या १३ हजार हाराहारीमा थियो।
भाग्यवश नेपालमा त्यस बेलासम्म शून्य संक्रमण थियो। नेपालमा भएको लकडाउनको ११ दिनमा संक्रमितको संख्या ९ पुगिसकेको छ भने भाग्यवश यस महामारीको कारणबाट कसैले मृत्युवरण गर्नु परेको छैन।
यही अवधिमा विश्वको तथ्यांक हेर्दा ११ दिनअघि अर्थात् २०७६ चैत १० गते २ लाख हाराहारीमा रहेको संक्रमण बढेर २१ गतेसम्म आइपुग्दा १० लाख नाघेको छ भने १३ हजार हाराहारीमा रहेको मृतकको संख्या बढेर ६० हजार नाघेको छ। झन् कहालीलाग्दो स्थिति त के छ भने विश्वको शक्तिशाली राष्ट्र संयुक्तराज्य अमेरिकामै संक्रमितको संख्या सबैभन्दा बढी २ लाख नाघेको छ।
यस आपात्कालीन घडीमा राज्यका सबै अंगलगायत सम्पूर्ण नागरिक एकजुट हुनुको विकल्प छैन र लागिपरेकै पनि छन्। नेपालमा सरकारी अंगहरुमध्ये ठूलो नेटवर्क भई समाजमा सरकारको प्रतिनिधिको रुपमा अग्रणी स्थानमा रहेको नेपाल प्रहरीको भूमिका पनि अहम् रहन्छ नै।
यस पंक्तिकारले आफ्नो जीवनको महत्वपूर्ण ३० वर्ष प्रहरी सेवामै व्यतित गर्दाको अनुभव तथा विद्यमान अवस्थामा आफूले महसुस गरेका विषयहरुलाई समेटेर यो आलेख सुझावको रूपमा प्रस्तुत गरेको छु।
यद्यपि, नेपाल प्रहरीमा सेवारत साथीहरू सक्षम, दक्ष र जानीफकार हुनुहुन्छ, तसर्थ यस पंक्तिलाई सुझाव नभएर पुनर्स्मरणको रुपमा लिन सक्नु हुनेछ।
यस किसिमको महामारीमा नेपाल प्रहरीको सदाझैं नियमित कार्यको साथै मुख्यतया तीनवटा कर्तव्य (भूमिका) हुन्छन्ः
क)   महामारीको विषयमा भएका सरकारी नीति, नियम र आदेशहरुको आफ्नो विषय र कार्यक्षेत्रभित्र रहेर कार्यान्वयन। महामारीको विषयमा क्रियाशील रहेका कानूनहरुको कार्यान्वयनसगै महामारी फैलन नदिन सरकारी तबरबाट जारी भएका नीति र आदेशहरुको तदारुकतासाथ कार्यान्वयन गर्ने तर यसोगर्दा आफ्नो कार्यक्षेत्र, अधिकार र प्रचलित नियमको त्यत्तिकै ख्याल गर्नुपर्ने हुन्छ।
यहाँ प्रचलनमा के छ भने जुन काम तोकिएका अन्य सरकारी निकायले सम्पादन गर्दैनन्, त्यी सबै कार्य नेपाल प्रहरीले गरिदेओस् भन्ने मनसाय सरकार र समाजले पनि लिएको हुन्छ। नेपाल प्रहरीका कर्मचारीले पनि यदाकदा त्यसरी कार्यक्षेत्र, अधिकार र क्षमता बाहिरको काम जिम्मा लिई गर्ने गरिन्छ जुन स्वाभाविक रुपले सफलतापूर्वक सम्पन्न हुन गाह्रो साँगुरो नै हुन्छ।
अन्ततोगत्वा नेपाल प्रहरीले नाहकमा प्रतिष्ठा गुमाउनुपर्ने हुन्छ। तसर्थ नीति, नियम र आदेशको पालना तदारूकताको साथै सतर्कतापूर्वक गर्नु पर्छ। यसो गर्दा मानवीय संवेदनाका कुरामा पनि त्यत्तिकै ध्यान पुर्‍याउनु पर्छ।
केही उदाहरण प्रस्तुत गर्न चाहान्छु:
उदाहरण १ः केही दिन पहिले दार्चुलाको सिमापारीबाट कुनै नेपाली नागरिक वैध बाटोबाट नेपाल आउन नपाएपछि आफ्नो जीउज्यानको जोखिम मोलेर महाकाली नदी पौडी खेलेर पार गरी नेपाल प्रवेश गर्छन्। नेपाल प्रहरीले निजलाई पक्राउ गरी नांगेझार पारेर बजार घुमाइन्छ। यस प्रकरणमा पक्राउ गर्ने विषयसम्म त सरकारी आदेशको पालना होला, तर के एक नेपाली नागरिक (जो अपराधी होइनन्) ले आफ्नो मुलुक फर्कन पाउने संवैधानिक हक प्रयोग गर्न खोज्दा अपराधीले भन्दा बढी अपमानित हुनुपर्ने अवस्था ठीक हो त? यहाँ प्रहरीले ध्यान दिनुपर्ने कुरा के हो भने पहिलो कुरो त पक्राउ हैन, सामाजिक दूरी कायम राख्ने र यसको लागि विदेशबाट आउनेलाई क्वारेन्टाइनमा राख्ने कुरा हो।
के कुनै व्यक्तिलाई क्वारेन्टाइनमा राख्ने, नराख्ने र त्यसको व्यवस्था गर्ने सम्पूर्ण जिम्मेवारी नेपाल प्रहरीको हो? नेपाल प्रहरीले जिम्मेवारी वहन नगरोस् भनेर कदापि भन्न खोजिएको हैन, खाली के भने यस विषयमा सम्बन्धित निकायलाई सघाउने सम्मको जिम्मेवारी मात्र नेपाल प्रहरीको हो भन्ने यस पंक्तिकारलाई लागेको छ।
दोस्रो, नांगै शहरमा घुमाउने कुरो। यो त समाज र सरकारले समेत पचाउन सक्ने कुरै भएन।
उदाहरण २: त्यस्तै अर्को यस अवधिमा दैनिकरुपमा सुनिने लकडाउन उल्लंघन गर्ने व्यक्तिउपर गरिने भाटे कारवाहीको। यो पंक्ति टाइप गर्दैगर्दा मोरङको पथरीमा लकडाउन उल्लंघनकर्तालाई निर्घात कुटपिट गरी अस्पताल भर्ना गरिएको समाचार सुनियो। यो भाटे कारवाही कुन कानूनमा के अपराध गरेवापतको सजाया हो? मलाई थाहा छ, नेपाल प्रहरीले आफ्नो जिउज्यानको पर्वाह नगरी देशवासीको सेवामा जुटिरहेको छ। राज्यका अन्य अंगहरुभन्दा कम स्रोतसाधन र सुविधामा कुनै गुनासोबिना यस किसिमको संकटकालमा सबैभन्दा अग्रणी स्थानमा रही काम गरी आर्जन गरेको नेपाल प्रहरीको अतुलनीय योगदान र साख यस्तै किसिमका घटनाहरुबाट नधमिलियोस्, यसतर्फ सबै तह र तप्काका प्रहरी कर्मचारीहरु सजग र सचेत हुनुपर्छ।
ख)कालाबजारी विरुद्ध अनुगमन र कानूनी कारवाही। समाज संकटको घडीमा रहेका बखत केही आपराधिक तत्वहरू मौकाको फाइदा लुट्न लागिपरेकै हुन्छन्। यो मौकामा समाजमा कृत्रिम अभाव श्रृजना गरी कालोबजारी गर्ने, तस्करी गर्ने तथा मिसावट गर्ने लगायतका मुनाफाखोरहरु सक्रिय हुने गर्छन् । यी कार्य विशुद्ध आपराधिक कार्य हुन् र यस्ता गतिविधि विरुद्ध लड्नु नेपाल प्रहरीको अहम् कर्तव्य हो । हो, नेपाल प्रहरीले यस्ता अपराध विरुद्ध लड्न सरोकारवाला अन्य निकायहरुको पनि साथ र सहयोग लिनुपर्ने हुन्छ। यसको लागि दैनिक उपभोग्यवस्तुहरुको भण्डारण कहाँ, कति, कस्तो अवस्था र कसको नियन्त्रणमा छ, बिक्री बितरण के कसरी भईराखेको छ, सूचना संकलन गर्ने र सरोकारवालाहरुसँग समन्वय र सहकार्य गर्नुपर्ने हुन्छ।
ग) सरकारी वा गैरसरकारी क्षेत्रबाट उपलब्ध गराइने सेवा र आपूर्ति व्यवस्थामा सुरक्षाको दृष्टिकोणबाट सहजीकरण गर्ने। एकातिर यस्तो अवस्थामा केही हदसम्म अभाव त हुन्छ नै भने धेरै हदसम्म भण्डारमा रहेका दैनिक ऊपभोग्यवस्तुहरु बजारसम्म वा उपभोक्ताको घरदैलोसम्म पुग्न पाएको हुादैन। दैनिक मिहिनेत, मजदुरीको आधारमा जीविकोपार्जन गर्नेहरुको अवस्था नाजुक हुन्छ। सरकारको कर्तव्य हुन्छ— व्यापारी वा सरकारी भण्डारमा रहेका दैनिक उपभोग्यवस्तु बजारमा वा आवश्यकतानुसार उपभोगकर्ताको घरदैलोमा पुर्‍याइदिनु र दैनिकी चलाउन कमजोर अवस्थामा रहेका नागरिकलाई निःशुल्क उपलब्ध गराउनु।
यस्तो अवस्थामा आपूर्ति कार्यमा सुरक्षा दिने र संकटकालमा ढुवानी समेतको जिम्मेवारी वहन गर्नुपर्ने हुन्छ। तर यसको लागि सरकारसाग छुट्टै साधनस्रोतको माग राख्न हिच्किचाउनु हुादैन किनभने प्रहरीले प्रदान गर्ने नियमित सेवाको लागि उपलब्ध साधनस्रोत अन्तै मोडिदिदा प्रहरीको आधारभूत सेवामा नै नकारात्मक असर पर्ने हुन्छ। त्यस्तै आपूर्तिकर्ता र भण्डारण व्यवस्थामा पनि सुरक्षा चासो र चिन्ता त्यत्तिकै रहनुपर्छ।
त्यस्तै सेवा पुर्‍याउने निकाय र व्यक्तिहरु यस्तो अवस्थामा सुरक्षा संकटमा रहेका हुन्छन्। खासगरी स्वास्थ्यकर्मीहरु, अस्पतालहरू र औषधी उत्पादक र बितरकहरुको समेत सुरक्षाको ग्यारेन्टी लिनु र उपलब्ध गराउनु प्रहरीकै चिन्ता र चासोको विषय हो। यस बिचमा केही गलत उदाहरणहरू पनि देखिएका छन्। प्रहरी नेतृत्व र गृह प्रशासन नेतृत्वले समयमै सुधार गर्ने, गराउने विश्वाससाथ शब्द चित्र राख्दैछु।
उदाहरण ३:केही दिन पहिले कुनै प्रहरी अधिकारीले आफ्नो भौगोलिक कार्यक्षेत्र भित्रका जनताले खान पाइएन, उपचार पाइएन भने उहाँहरुलाई घरघरमा खाना र स्वास्थ्यसेवा पुर्‍याउँछु भन्नु भयो। मलाई लाग्यो नेपाल सरकारले उहाँलाई विश्वास गरेर सबै साधनस्रोत र अधिकारले सम्पन्न बनाएछ कि क्या हो?
के नेपाल प्रहरीले यत्रो विधि जिम्मेवारी पाएकै हो? के यो समेतको जिम्मेवारी वहन गर्न नेपाल प्रहरी सक्षम छ? यी जिज्ञासासहित सम्बन्धित निकायमा अनौपचारिक तवरले बुझ्दा त्यस्तो केही नभएको पाइयो। मैले खण्ड ‘क’, ‘ख’ र ‘ग’ मा उल्लेखित जिम्मेवारी नै नेपाल प्रहरीको जिम्मेवारी हो भन्ने मनशायको जवाफ पाइयो।
के आफ्नो नायकत्व देखाउन अधिकार र कर्तव्यक्षेत्रबाहिर जान कुनै अधिकृतलाई छुट छ? छैन भने यस किसिमका हिरोइजम् देखाउने र प्रचारप्रसार गर्ने तर कर्तव्यपथमा चुक्ने प्रवृत्तिलाई प्रहरी नेतृत्व र गृह प्रशासनको नेतृत्वले समयमै नियन्त्रण गरोस्। व्यक्तिगत हिरोइजम् देखाइ संगठनको साख गिराउने खेल नदोहोरियोस्, समयमै सचेत होऔं।
मैले समाचार च्यानलहरुमा देख्ने गरेको छु—सुरक्षामा खटिने प्रहरी कर्मचारीहरुले थर्मल गनको प्रयोगबाट स्क्रिनिङ गरिरहेका छन् जुन काम स्वास्थ्यकर्मी वा स्वास्थ्य प्राविधिकको हो। ती प्रहरी स्वास्थ्यकर्मी नै हुन् भने ठिकै छ, अन्यथा सुरक्षामा खटिने प्रहरीलाई थर्मल गन स्क्रिनिङको कार्य गर्नु, गराउनु व्यावसायिक हो जस्तो लाग्दैन, यसमा मैले खासै व्याख्या गर्नु छैन।
अन्तिममा यस संकटको घडीमा नेपाल प्रहरीलगायत सरकारका सबै निकाय सचेत हुनुपर्ने विषय हो– संकट पछिको संकट अर्थात् लकडाउन पछिको अवस्था। यस लकडाउन अवधिमा सबै नागरिकले आआनो ज्यानको जोखिमलाई मध्यनजर गर्दै केही समयसम्म अभावलाई झेलेर पनि बस्न सक्छ।
तर लकडाउनको अवधि लम्बिन गई लामो समयपश्चात् संकट समाधान भएपछि अर्को संकट उत्पन्न हुनसक्छ, त्यो हो चरम अभाव। यस चरम अभावबाट उत्पन्न हुनसक्ने यावत् विकृति, विसंगति र छरपष्ट अपराधलाई रोक्न पनि यही युद्धको बिचमै तयारी गर्नुपर्ने पनि आजको आवश्यकता हो (इटालीको अहिलेको अवस्थाः लुटपाटबाट हामीले समय नघर्किंदै सिक्नु पर्छ)।
यस संकटको घडीमा महायुद्ध लड्न कठिन छ, तर हाम्रो एकताले यसलाई परास्त गर्ने अवश्यम्भावी छ।
लेखक पूर्वप्रहरी नायब महानिरीक्षक हुन्।
प्रकाशित : कान्तिपुर, चैत्र २२, २०७६ १९:४९



Saturday, April 04, 2020

सामुदायिक प्रहरी सेवा र संचालन प्रकृया

श्रीमान प्रहरी महानिरीक्षकज्यू,
प्रहरी प्रधान कार्यालय,
काठमाण्डौ, नेपाल ।

विषयः सामुदायिक प्रहरी सेवा र संचालन प्रकृया बारे ।

प्रहरी प्रधान कार्यालयको प्र.।१।६०।०५३।०५४ च.नं. ३९६ मिति २०५३।११।२०।२को पत्रको सम्बन्धमा निम्न लिखित कुराहरु खुलाई जाहेर गर्दछु ।

समाजमा आपराधको नियण्त्रण गर्ने कार्य प्रहरीको मात्र नभई प्रत्येक नागरिकको पनि हुन्छ । अपराध रहित समाजको श्रृजना गर्नका लागि प्रहरी प्रशासनलाई बढाी भन्दा बढी र निकटतम जनसमर्थन र जन विश्वासको खाँचो पर्ने हुन्छ । तसर्थ प्रहरी कदापि समुदायबाट टाडा र पृथक भएर शान्ति सुरक्षा कायम गर्न तथा अपराधको नियन्त्रण र अनुसन्धान गर्न सक्दैन भन्नु अतिशयोत्ती नहोला ।

नेपाल प्रहरीको कार्यशैलीलाई विश्लेषण गरेर हेर्ने हो भने यो संगठन सदैव जनताको नजिकमा नै वसेर उनीहरुको समर्थन जुटाउने प्रयास गरिरहेको थियो र त्यो प्रकृया आज पनि यथावत नै छ । जनतावाट जनश्रमदान र आर्थिक तथा भौतिक श्रोतको रुपमा नेपाल प्रहरीलाई यथेष्ट सहयोग प्राप्त भएका छन् । यसरी हेर्नेहो भने नेपाल प्रहरीले आफुलाई जनता देखी कहिलै टाडा राख्न खोजेन । सधैं सहयोग खोजीनै रहेको छ । प्राप्त गरी रहेको पनि छ ।

यस्तो हुँदाहुदै पनि आजको स्थितिलाई मैले निन्म लिखित रुपमा मुल्याँकन गरेको छु ।

क. नेपाल प्रहरीले सधैं जनविश्वास, जन सहयोग र जन समर्थनको लागि आवहान गरेको छ तर आफैले जनतालाई विश्वास दिलाउने, जनतालाई सहयोग गर्ने र जनतालाई आवश्यक परेको बेला समर्थन गर्र्ने गरेको थोरै मात्र पाइएको छ ।

ख. जनतालाई शान्ति सुरक्षा तथा अपराध नियन्त्रण र अनुसन्धानमा सहयोगीको रुपमा मात्र लिइएको छ । उनीहरुलाई यस प्रति उत्तरदायी वनाउन सकिएको छैन । उनीहरुलाई आफ्नो गाउं घरको शान्ति सुरक्षा, अपराध नियन्त्रण र अनुसन्धानमा निर्णायक भूमिका खेल्ने अवसर प्रदान गरिएको छैन । जे जति निर्णय लिइन्छ जनताको स्वीकृति विना नै लिने गरीन्छ । जसबाट जनता उक्त निर्णयहरुको फको भागीदार आफुलाई ठान्दैनन् र प्र्रहरी शैली पारदर्शि छैन भनेर भन्ने गरीन्छ ।

ग. प्रहरी कार्यका लागि स्थानीय समुदायको सदस्यवाट छनौट गरी सोही समुदायमा शान्ति सुरक्षा कायम राख्न वा अपराध नियन्त्रण र अनुसन्धान गर्ने जिम्मा दिइएको छैन । त्यसो हुंदा आफ्नो गाउंघर, आफ्नो समुदाय भन्दा वेग्लै र नजिकको भन्दा धेरै टाढा टाढावाट आएका व्यक्तिहरुले ( प्रहरीहरुले ) उनीहरु माथी शासन वा हैकमी चलाएको अनुभव गरेका छन् ।

घ. समुदाय प्रति आजको प्रहरीलाई उत्तरदायी वनाईएको छैन । परिणाम स्वरुप समुदायको आवश्यकता र चाहना भन्दा वेग्लै प्रकारको प्रहरी व्यवस्था, आचरण र व्यवहार पाउंदा प्रहरीलाई नै आफ्नो प्रमुख वाधक वा प्रतिपक्षको रुपमा हेरेका छन् । यसो हुंदा प्रहरी आफ्नो कर्तव्य निर्वाह गर्न कतिपय अवस्थाहरुमा असमर्थ भएको छ ।

ङ. समुदाय भित्र घट्ने सानातिना भैm–झगडा, लेनदेनको विषयमा पनि स्थानीय जनतालाई स्वविवेक प्रयोग गरी न्याय दिने प्रकृयालाई वलियो पार्न सकिएको छैन । फलतः साना–साना कुराहरुमा पनि न्याय पाउनका लागि अड्डा अदालत धाउने प्रचलन बढेको छ । यसवाट स्थानीय जनता कुण्ठित मात्र नभई शोषित पनि भएका छन् ।

सुुझावहरु ः

उपरोक्त स्थितिलाई विहंगम दृष्टि दिनेहो भने नेपाल प्रहरीले आफनो उत्तरदायित्वलाई निर्वाह गर्नकालागी समुदाय संग सरोकार राख्दा निम्न लिखित कार्य गर्नुपर्ने देखेको छु ।

१. सामुदायिक प्रहरी सेवालाई वेग्लै प्रहरी संरचनाको रुपमा नलिएर प्रहरी सेवाको एउटा शैलीको रुपमा लिनु पर्छ ।

२. समुदाय तथा स्थानीय निकायमा अपराध नियन्त्रण, अनुसन्धान तथा शान्ति सुरक्षा कायम राख्ने विषयमा छलफल र कार्यगत नितीका लागी स्थानीय जनतालाई सहभागी बनाउनु पर्दछ ।

३. गाउँघर, शहर, समुदायहरुमा शान्ति सुरक्षा कायम गर्ने तथा अपराधको नियन्त्रण र अनुसन्धान गर्नका लागि स्थानीय जनतालाई निर्णय प्रकृयामा सहभागी बनाउनुपर्दछ ।

४. प्रहरी भर्ना गर्दा स्थानीय जनता, समुदाय विशेषवाट भर्ना गरी उनीहरुलाई सोही समुदाय वा स्थान विशेषमा काम लगाउनु पर्दछ ।

५. स्थानीय प्रहरीलाई जन उत्तरदायि बनाउन केही हद सम्म स्थानीय निकाय वा समुदाय प्रति उत्तरदायी बनाउनु पर्दछ ।

६. सानातिना झै–झगडा तथा आपसी लेनदेन वा स्थानीय समस्याको समाधान तर्फ स्थानीय जनतालाई सहभागी बनाई निर्णय लिने प्रकृयाको विकास गरिनु पर्दछ । यसका लागि विकेन्द्रिकरण तथा अधिकार प्रत्यायोजनको सिद्धान्त अवलम्वन गरिनुु पर्दछ ।

७. नेपाल अधिराज्यभरी यस अवधारणा अनुरुप प्रहरी शैलीको प्रयोग गरीनु पर्दछ । यसका लागि परीक्षणको रुपमा प्ररम्भमा केही स्थान विशेषमा लागुगरी अध्ययन गरीनु पर्दछ ।

सदा आज्ञाकारी
गोविन्द प्रसाद थापा
प्रहरी वरीष्ठ उपरीक्षक
राष्ट्रिय प्रहरी प्रशिक्षण प्रतिष्ठान

Why culture is vital in a nation's development


Why culture is vital in a nation's development
When we use the word culture, what does it convey to us? Traditions and customs come closer to our perceptions.
By 
Oscar Kimanuka, The New Times
Published : August 12, 2016
When we use the word culture, what does it convey to us? Traditions and customs come closer to our perceptions.
The Oxford Dictionary defines culture as “the quality of enlightenment and refinement arising from an acquaintance with and concern for what is regarded as excellent in arts, letters, manners, the sum total of the ways of living built up by a group of human beings and transmitted from one generation to another”.
Thus a person can be described as being cultured or uncultured.
Culture is one of the main pillars of development and sustenance of communities and no society can progress in its absence. It is the identity where common values, attitudes, preferences, knowledge are attributed to the behaviour in a particular social group, and has a positive influence on social development in any given country.
Traditional celebrations are some of the core aspects of any culture. Whether it is a wedding, a harvest festival, a religious holiday, or a national observance, our celebrations are woven tightly into our overall cultural identity. Celebrating our traditions offers an excellent opportunity for intercultural exchange and understanding.
The undertakings contribute to an increase in the intellectual potential and build conscious, open and tolerant society.
Last week, Rwanda celebrated the annual national harvest day, locally known as Umuganura, the first-fruit festival which is one of Rwanda’s ancient royal rituals. The event went along with one of the biggest unrivalled biennial African dance festival, Pan-African Dance Festival (FESFAD).
The events took five days celebrating Africa’s unique cultures under the theme “Culture, the cornerstone of development”. A number of countries participated showcasing their rich cultural dances alongside Rwandan famous cultural dance troupes.
Cultural events are fun, entertaining and educative. They allow individuals to integrate physically and mentally. It has been noted at many levels of society that a dynamic cultural sector is a requirement for a well-functioning public sphere with arenas for critical debate and the exchange of ideas.
Identity expressed through culture is a necessity for all human development. It creates the fundamental building blocks in our personality and in the ties that link us to communities and nations.
The quality of our lives depends, to a great extent, on our being able to take part in, and benefit from our culture. We instinctively know, with no need for explanation, that maintaining a connection with the unique character of our historic and natural environment, with the language, the music, the arts and the literature, which accompanied us throughout our life, is fundamental for our unity by providing a sense of who we are.
There is an intrinsic value of culture to a society, irrespective of its place in the human development index, which is apparent to everyone and which makes it a prerequisite consideration for any development.
A growing number of authors also seem to agree that economic growth will take more than an infusion of investment capital, more than an import of the latest technology, even more than dependable political and economic institutions. A constellation of cultural values suited for modern business seems to be a critical ingredient for any progression.
Culture is a powerful driver for development, with community-wide social, economic and environmental impacts. Peoples’ lifestyles, individual behaviour, consumption patterns, values related to environmental stewardship and our interaction with the natural environment are mostly influenced by their cultures.
If development can be regarded as the enhancement of our living standards then efforts geared to development cannot ignore culture. Interventions that are responsive to the cultural context and the particularities of a place and community, and advance a human-centered approach to development, are most effective, and likely to yield sustainable, inclusive and equitable outcomes.
The role of culture in creating green jobs, reducing poverty, making cities more sustainable, providing safe access to water and food, preserving the natural resources such as forests, and strengthening the resilience of communities in the face of disasters, is truly major and irreplaceable.
Politically, culture plays a natural part in a development policy that is serious about human rights. A free and strong cultural sector will promote other rights and values such as freedom of expression, diversity and debate about needs in society. Culture ensures unity during crisis, influences identity, debate and dialogue. It is important for nation building and for peace and reconciliation.
Culture lays essential foundation for other political rights and is equally important in the link between the ancient and modern democratisation. The modern democracy that we have is an extension of what our forefathers or rulers established. The whole process of organisation of states during and after the colonialism would have been easy were it not for prior existing structures.
Rwanda is one of the countries on planet earth that have great cultural attributions. It is needless to say that our tremendous efforts and achievements to date have been greatly influenced by the culture of kindness, hard work, self determination, unity, common purpose as well as our arts, music and firm traditional values.
These have been absolute pillars of our solidarity and development. As the late Secretary General of the United Nations, Dag Hammerskjold, once said, “If we go to the root of the matter, it is our concept of death that decides our answers to all the questions which life poses”.


Effects of alternative healing


Effects of alternative healing
Is shamanism just superstition or a result of the placebo effect?

Biranchi Poudyal
Published at : December 7, 2019, Updated at : December 7, 2019 13:50
The practise of shamanism is present in various religions and cultures across the globe. Once regarded as a predominant healing method, in which the practitioner claims to have channelled some form of higher spiritual energy, shamanism is a discipline that has been followed closely by many scholars from a wide range of disciplines. And although it is not as prevalent in the modern world, it is claimed to be one of the oldest therapeutic approaches for healing.
In ancient Nepali healing practices, shamans are said to identify the source of the illnesses by feeling the pulse of the patient, chanting divine mantras, identifying natural vibes or through other peculiar means. After identifying the source of the ailment, clients are offered available herbal medicines by the shamans.
While studying the cognitive and evolutionary approach to shamanism, Harvard anthropologist Manvir Singh linked this process of spiritual healing to a cultural evolutionary process describing it as “a psychologically appealing method for controlling uncertainty”.
In other words, it induces a kind of placebo effect on the recipient of the healing process. And it’s because of this psychosomatic phenomenon that the patient witnesses that he observes gradual improvement within their body due to inner belief and expectations, rather than the treatment itself.
The methods and processes during a shamanic healing process is not short of controversies. But regardless of its ties with superstition, some regard it as a process of healing the human body through the mind where the recipients are themselves involved in the healing process. Although many who believe in the shamanic healing methods may not be aware of the placebo effect, its continuity demands more research into it.
But what makes the spiritual healing so influential? Medical science has no precise answer. Medicine has experts for all odds and ends of the human body except placebo, because it lacks empirical understanding for acclimating placebo effect in the institutional domain.
Medical study regards all living creatures as sophisticated machines, organs as spare parts, infection as malfunction, which needs either correction or replacement. In the medical world, disease is a biochemical abnormality, which needs to be cured by chemical means. Any other procedure beyond biochemistry realm are regarded as non-scientific.
So, biochemistry always ignores placebo and attributes its effect to superstition, spirit and meta-physical misconception.
According to the placebo discourse, however, there are three bases in which placebo effect functions—culture, meaning and belief. In every culture, no matter how primitive or modern, there exists someone labelled as the ‘healer’. And there remains an assumption that these healers are specialists who have the power or are qualified to heal—which means it’s not only the act of the healer but also the faith of the sick towards a healer’s credibility.
To give credit to this process, some research papers have even started to describe the pre-operative formalities in hospital as a sort of modern shamanic ritual. In many hospitals, doctors have also been using sugar pills as a form of placebo healing. The study carried out by researchers from the University of Oxford and the University of Southampton found that 97 percent of doctors have prescribed placebo treatments.
In Nepal, owing to the thriving practice of alternative healing, extensive research incorporating some relevant shamanic techniques in the medical field needs to be conducted. Since our country not only possesses ancient knowledge of cosmic healing and natural remedies but also vaults rare herbal medicine, it can open new doors to natural healing remedies.    
Poudyal is a freelance writer and researcher.

Nepal prosperity


Nepal prosperity
Govind Thapa, Oct 30, 2012

We had been to Butwal for Dasain. I was enthralled to see the landscape of rural Nepal thriving with harvest of rice. It was so luscious to see the happiness of thousands of peasants working in the fields. I also noticed several small scale entrepreneurship being started at the local level in rural areas. I was wondering that these movements will certainly take the country towards 'Prosperous Nepal' despite the political instability.
The other things that I was happy to make note of were the good news pouring in from different parts of the country. Some of them in the daily newspapers were:
-Far west sees declines in animal sacrifice
-Anti-gambling drive in Bajura VDCs
-Dhankuta witnesses increase in investment
-By passing tradition, single women receive tika
-Rural peace committee in 24 VDCs in Bhojpur
-Indians to demolish pond encroaching Nepali territory
-IT vocational course reaches Lamjung district
-Sesh Ghale, a Nepali born Australian, is a millionaire
-Big mart stores coming up in Shanti Nagar, Sinamangal
-Saurahama 10 naya paryatak hotel khuldai

मगर जातिको उत्पत्तिको बारेमा


मगर जातिको उत्पत्तिको बारेमा
विके राना
मगर जातिको उत्पत्तिको बारेमा फरक मत यथावत् रहदै आएको छ । यसबारेमा विद्वान डा. गोविन्द पि. थापाले यसबारे तल एउटा इमेलमा लेख्नु भएको छ । यसमा विज्ञहरुले छलफल गरेर निर्क्यौल गर्नु पर्दछ । तर, हाम्रा आदरणीय दाज्यू खिलधव्ज थापाले ४ वर्ष अघि नै एउटा ईमेलमा जनाउनु भएअनुसार भै के राखेको छ भने जनस्तरमा चाहिँ अर्कै कुरो पुर्याइएको छ वा पुगिसकेको छ ।
एम. एस. थापा हाम्रा अग्रज हुनुहुन्छ । उहाले हाम्रो समाजकानिम्ति जे जति गर्नु भएको त्यो अति नै प्रसंशनीय छ । त्यो कुरा आफ्नो ठाउमा छदैछ ।मगर जातिको उत्पत्तिको बारेमा उहाको कुरो विद्वान डा. थापाजीले उल्लेख गर्नु भएको छ तल (Please scroll down) । त्यसबारेमा आफुलाई लागेको कुरो प्रस्तुत गर्न चाहेको चू मैले आज यसमा । अस्तु ।
एम. एस. थापाका त्यस कुरासंग सहमत हुनु पर्ने आधारहरु अत्यन्त कम छन् वा छैनन् भने पनि हुने अवस्था छ । उहाले 'अक्खा लिपि' (जसलाई पश्चिमाहरुको त कुरै छोडौ नेपालकै प्राज्ञिक जगत समेतले स्वीकारेको छैन !) को कुरो उठानगरि वा टेको टेकी त्यसैको आधारमा मगरहरुलाई 'प्रकृति पूजक, बोन, हिन्दू वा अन्य धर्मावलम्वी नभएको' तर प्राचीन मगर समाज 'बौद्ध धर्मावलम्वी' थियो भन्दै लेख्दै आउनु भएको छ । उहाको यस दावीलाई स्वीकार गर्न सकिन्न । एउटै प्रश्न, बुद्ध वा बौद्ध धर्मको स्थापना हुनुभन्दा पहिलेका मगरहरु के थिए त ? कुनै पनि प्राचीन समाज शुरुमा 'प्रकृति पूजक' थियो भन्ने प्राज्ञिक मान्यता छ ।
एम. एस. थापाको 'अक्खा लिपि'को कुरो बढी राजनीतिक छ । प्राज्ञिक वहस वा छलफलमा जातिवाद (Nationalism) कुरो स्वीकार्य हुदैन । एउटा दृष्टान्त यहाँ प्रस्तुत गर्न मन लाग्यो । उहाको 'प्राचीन मगर र अक्खा लिपि' भन्ने किताबको पृष्ठ (बुझिदैन, त्यो कति पृष्ठ भनिएको हो ? ) को 'मगर लिपि (अक्खा लिपि) 'च्याप्टरमा' रायस डेभिड्स (T. W. Rhys Davids) को Buddhist India भन्ने किताबको पृष्ठ ११९ बाट "All the present available evidence tends to show that the Indian alphabet was not Aryan at all " मात्र पाद टिप्पणीमा लेख्नु भएको तर "that it was introduced into India by Dravidian merchants..." भन्ने मूल कुरो नै छुटाउनु भएको छ । यो सरासर राजनीतिक अभ्यास हुनगयो । रायस डेभिड्सको भनाईलाई आफुलाई मिल्नेगरि लेखिएको प्राज्ञिक ईमान्दारिता भएन । अनि रायस डेभिड्सको भनाईलाई मान्ने हो भने पनि द्रविडहरुले प्रचलनमा ल्याएका लिपि कसरी मगरको 'अक्खा लिपि' थियो वा हुन् सक्छ त अहिले ? मगर जातिको नश्ल द्रविड होईन । अहिलेको प्रचलित भाषामा भन्नु पर्दा मंगोलयोड़ (Mongoloid) हो।
एम. एस. थापाको अर्को कुरो 'बृजि, बाज्जी, बिज्जि इत्यादी' का बारेमा चाहिँ एउटा पुरानो पोष्ट तल जस्ताको तस्तै :-
_______________________________________________________________________________
यसबारेमा केही महीना पहिले पनि पोष्ट गरिएसकिएको हो । मगर जातिको प्राचीनताको बारेमा कहिँ कतै एकाध ठाउँमा बुद्धकालीन मगरहरुलाई 'वृजी मगरहरु' भनेर लेखेको पनि पाइएको छ । यसबारेमा केही भनिहाल्न सकिने अवस्थामा हामी छैनौ अहिले । अथवा, अर्को शव्दमा भन्नु पर्दा 'वृजी मगरहरु' भनेर प्राचीन कालका मगरहरुलाई बुद्धको नजिकका नातेदार देखाउन खोजिएको हो भने भाषिक हिसाबले यो कुरा मिल्दैन भन्नै पर्ने हुन्छ । यो कुरा ठीक होईन, मिल्दैन ।
आजका मगरहरुले बोल्ने 'मगर कुरा', 'खाम मगर कुरा' वा 'काइके मगर कुरा' सबै भोट-बर्मेली परिवारका भाषाहरु हुन भने बुद्धकाल अर्थात् ५०० ईशा पूर्वतिर बैशालीका 'लिच्छवी' वा 'बृजी'हरुले बोल्ने 'बज्जिका' भारोपेली परिवारको भाषा हो । 'वृजी मगरहरु' बारेको कुरो भाषिक हिसाबले पटक्कै मिल्दैन । भाषा नै फरक भएपछि मानिसको जाति वा नश्ल पनि फरक हुने भै हाल्यो ।
आजका मगरहरुले बोल्ने भाषाहरु र 'बज्जिका' भाषा एकै परिवारका होइनन्। 'बज्जिका' मैथिली भाषाको उप-भाषा हो । मैथिली भाषाका बारेमा यहाँ लेखिरहनु पर्ने देखिदैन । नेपालको पूर्वी तराईतिर बोलिने मुख्य भाषा मध्य मैथिली पनि एक हो । आज भारतमा र नेपालमा समेत गरेर झन्डै २ करोड जतिले 'बज्जिका' बोल्दछन भन्ने अनुमान गरिएको छ । नेपालको राष्ट्रिय जनगणना २०६८ को प्रतिवेदनमा ७ लाख ९३ हजार ४१६ जनाले आफ्नो मातृ भाषा 'बज्जिका' लेखाएका भन्ने जनाइएको छ ।
यसमा अलिकति थप कुरा गर्दा यो 'बज्जी वा वृज्जी' भनेको के हो त्यो बुझ्नु आवस्यक हुन्छ । बौद्ध ग्रन्थहरु 'अंगुत्तर निकाय' 'महावस्तु'मा प्राचीन कालमा १६ महाजनपदहरु थिए भनेर लेखिएको छ (फोटो हेर्नुहोस)। ति महाजनपदहरुको नाम यसप्रकार थियो : १) अवन्ति, २) अश्मक या अस्सक,३) अंग, ४) कम्बोज,५) काशी, ६) कुरु,७) कोशल, ८) गांधार , ९) चेदि , १०) वज्जि या वृजि,११) वत्स या वंश ,१२) पांचाल,१३) मगध, १४) मत्स्य या मच्छ, १५) मल्ल र १६) सुरसेन या शूरसेन ।
महर्षि पाणिनि द्वारा रचित 'अष्टाध्यायी' नामको विश्व प्रशिद्ध 'संस्कृत व्याकरण'को अध्याय ४ भाग २ शूत्र १३१ मा पनि " मद्र, वृज्यो: कन " भन्ने लेखिएको छ । पाणिनिले भनेका 'वृज्यो' अथवा 'वृजी वा वृज्जी' कहाँ वा कतातिर पर्दथ्यो भन्ने कुनै स्पष्ट संकेत पाइदैन । तर, एउटा कुरा पक्कै पनि के हो भने महर्षि पाणिनि बुद्धका समकालीन हुन। साथै, कसैकसैले चाही प्राचीन उत्तर पूर्वी ईरानको पार्थियन साम्राज्यको एक हाँगा 'वरज' ( ईशापूर्व ७० ) बाट 'वृज्जी ' जनपदको बनेको हो पनि भनेका छन् । यसमा प्रश्तुत 'वज्जि या वृजि', भनेको आठ गणतांत्रिक कूलहरुको एउटा महासंघ थियो जसको राजधानी वैशाली थियो ।
महाराजा अशोकको ईशापूर्व २४९ को लुम्बिनीको स्तम्भमा ब्राह्मी लिपिमा लेखिएको "अठ-भागिये च (||*)" ले, बुद्धका पार्थिव अवशेष 'वज्जि या वृजि' समेत यिनै आठ गणराज्यहरुको वीच भाग लगाइएको थियो भन्ने कुरा बुझिन्छ ।
***
पूर्वमन्त्री आदरणीय गोरे बहादुर खपांगीले पनि प्राचीन नालन्दा विश्वविद्यालयको शिलन्यास कुनै 'सोमई थरका मगर'ले गरेका भनेर लेख्नु भयो । 'नालन्दा'को अर्थ मगर भाषामा 'कमलको फूल राख्यो' भन्ने लगाउनु भएको छ त्यस लेखमा उहाले । लेखक तथा प्रधान सम्पादक हिरासिंह थापा (सामेसेन मगर)ले पनि मगर संघ केन्द्रीय समितिद्वारा २०६६ सालमा प्रकाशित ९८४ पृष्ठको 'मगर (ढुट ) - खस - अंग्रेजी शव्दकोष'को आवरण पृष्ठमा नै एउटा पुरेनी र त्यसको मुनि "नालन डा" ("नालन डा" दुई छुट्टा छुट्टै शव्दहरु लेखिएका छन् । एउटै 'नालन्दा' होईन ) लेख्नु भएको छ ।
मगर भाषामा 'नालन> 'कमलको फूल' 'डा' > 'राख्यो 'मा भएका दुई शव्दले 'कमलको फूल राख्यो' भन्ने अर्थ लाग्छ नै । 'नालन्दा' भन्ने नाम शव्दले पनि कमलको फूललाई संकेत गरेको स्पष्ट देखिन्छ । बौद्ध मत अनुसार कमलको फूलको प्रतिकात्मता 'तन, मन र वाक् शुद्धता' (Purity) हुने भएपछि आफ्नो मगर भाषा अनुसारको अर्थ 'कमलको फूल राख्यो' भन्नु वा त्यस्तो अर्थ लगाउनु जातिवाद (Nationalism) कै कुरा हुन् आउछ । यो त 'प्राचीन किराँत-इतिहास'का लेखक स्वामी प्रपन्नाचार्यले ऋग्वेदमा उल्लेख गरिएका ईन्द्र वा दिवोदासहरुको विरुद्ध लड्ने सबैजसोलाई राजाहरु 'किराँत राजाहरु" थिए र इमान सिंह चेमजोंगले चाहिँ लिम्बूहरुको इतिहासलाई ईसाईकरण गरिदिएको भनेर लेखेको जस्तो भयो ।
अब कुरो के भने आफ्नो हिसाबले मात्र कुरो गर्न भएन । मानौँ बुद्ध मगर नै थिए अरे, तर त्यसले अहिलेको मगर समाजलाई के फरक पर्छ त ? फेरी पनि मानौँ कुनै 'ब्राह्मी लिपि' नभएर 'मगरको लिपि (अक्खा लिपि)' नै थियो रे वा हो रे । तर, जवसम्म एउटै प्राचीन रचना वा साहित्य वा अन्य कुनै विधाको कृति मगर भाषामा, 'मगरको भनिएको लिपि (अक्खा लिपि)'मा लेखिएको हामी पाउन सक्दैनौ त्यसले 'मगरको लिपि (अक्खा लिपि)' को जति दुहाई दिए पनि कुनै माने लाग्दैन । साथै आफ्नो लिपि हुनु राम्रो हो तर नहुदैमा पनि के कमी हुन्छ त ? स्वयम् ब्रिटिश वा अमेरिकनहरु खुद कै पनि आफ्नो लिपि छैन: रोमन लिपिले काम चलाइरहेका छन् । लिपि सरल हुनु पर्यो लेख्नलाई, रोमन लिपि लेख्नलाइ अत्यन्त सरल छ ।
आजभोलि जिल्ला जिल्लामा सबैतिर एम. एस. थापाले 'मगरको अक्खा लिपि' भनि दाबी गर्नु भएको लिपिको 'लेखन-तालीम' दिन शुरु गरिएको सुनिएको छ । फेसबुकको भित्ता भित्तामा यस्तै लेखिएको पाइएको छ । त्यो पनि ठीकै हो तर त्यसमा अलिकति परिवर्तन वा आधुनिकीकरण गरेर त्यहि लिपिलाई पूर्वेली मगर वा खाम मगर भाषाहरुको लिपिका रुपमा विकशित गरिए ठीकै होला नत्र उही सम्राट अशोकको लुम्बिनीको जस्तो हुबहु लेख्न लगाइयो भने त्यसको पनि के माने भो र ? लिपि नै गाह्रो छ लेख्नलाई - हिज्जे र व्याकरणका कुरा त कता हो कता ?
अर्को कुरो नरु थापाको "सौभार वंशीय किराती वा जनजाति" । यो 'सौभार' भनेर उहाले ऋग्वेद ६ ।२६ ।५ मा आउने 'तवं तदुक्थमिन्द्र बर्हणा कः पर यच्छता सहस्राशूर दर्षि |
अव गिरेर्दासं शम्बरं हन परावो दिवोदासं चित्राभिरूती ||" को कुरो गर्नु भएको हो भने प्रथम किराँत राजा 'यलम्बर' र ऋग्वेदमा वर्णित शक्तिशाली राजा 'शम्बर'को नाम कै बारेमा पनि अनुसन्धान हुनु जरुरी छ । यी 'यलम्बर' 'शम्बर' दुई नाम शव्दहरुमा ध्वन्यात्मक समानता भेटिन्छ ।
तलको इलेमा लेखिएको नरु थापाजीको कुरो उहाको पुस्तक 'किरात मगर इतिहास - २०६७ ' पृष्ठ ५२ र ५३ मा पनि लेखिएको छ । जहासम्म नाग वंशको कुरा छ त्यसमा उहाका कुरामा केही सत्यता भेटिन्छ । केही नागहरु हिमाली क्षेत्रका आदिवासी पनि भएपछि त्यसमा मगरहरु नपर्ने भन्ने कुरा आउदैन तर उहाले पनि नागहरु नाम फेरिएर "लिच्छवि , वृजी ,वैदेही , यूची" (उही पुस्तकको पृष्ठ ५३) जस्ता शव्द हरु एम. एस. थापाबाट नै सापटी लिनुभएको बुझिन्छ । यसमा यसै हो भनेर कसरी ठोकुवा गर्ने जबकि अनन्तनाग भन्ने शहर आज पर्यन्त भारतको जम्मुकश्मिरमा छ । यो अनन्तनाग शहरको नाम किन रहन गयो ? भन्ने कुरा पनि कम रोचक छैन। यसै गरी तेश्रो र चौथो शताव्दीमा पद्मावती र मथुरामा नागहरुको राज्य थियो । राजा भव नागहरुले आफ्नो मुद्रा नै चलाएका थिए । नागार्जुन- 'नाग+झोङ्ग'को नेपालीकृत आधुनिक रुप हो ।यसको अर्थ नागको झोङ्ग' अर्थात् 'किल्ला' भन्ने हुन्छ । नेपालका राजाका सिंहासानमा नागहरुको फणा उठाएर राखिएको हुनु, नक्सालको नागपोखरीको विशाल नाग, भक्तपुर दरबार स्क़्वाएरको भित्रि पोखरीको अर्को विशाल नाग र बन्संतपुर लगायत अन्य दरबारहरु (जो अहिले भग्न भए ) को प्रत्येक तलामा नागको आकार कलात्मक काठको पेटी वा टेको राखिएको हुनु काठमाडौँ उपत्यका प्राचीन काल देखिनै नागहरु द्वारा संरक्षित रहेको भन्ने जनविश्वासलाई बुझाऊदैन र ?
कुरो जे भएपनि मगरहरुलाई बुद्धको मावली खलक भन्नु वा मगरहरुले झैँ 'साक्खै' साली बिबाह गरेर बुद्धका पुर्खाहरु पनि 'शाक्य' कहलिएका वा अझ भनौ महपरिनिर्वाण माने मर्ने बेलामा 'सुँगुरको मासु' खाएकाले बुद्ध पनि खाट्टी मगर नै थिए भनेर भन्नु आत्मरति भन्दा अरु केही होईन ।
नमस्ते

धर्म, संस्कृति र जीवनको बहस

  धर्म , संस्कृति र जीवनको बहस अरूणा उप्रेति अनलायन खबर,   २०७७ साउन १८ गते १०:३४ ‘ नो वर्त प्लिज’ गीतको बोललाई लिएर मैले हिन्दु ‘जागर...