Wednesday, June 12, 2019

मगर जातिको लोपोन्मुख गीति नाटक जीवैमामा / ज्यो मा रे


मगर जातिको लोपोन्मुख गीति नाटक जीवैमामा / ज्यो मा रे विषयक विचार गोष्ठी
मगर जातीको लोपोन्मुख गीति नाटक जीवैमामा ÷ ज्यो मा रे विषयक विचार गोष्ठी सहयोगी संस्था मगर सांस्कृतिक संस्था, नाईस टेलिभिजन एच डि र नेपाल प्रज्ञा प्रतिष्ठान सामाजिक शास्त्र विभाग र मगर अध्ययन केन्दको संयुक्त आयोजनामा मिति २०७५ फागुन १८ गते शनिवार प्रज्ञा प्रतिष्ठानको प्रर्वचन कक्षमा सम्पन्न भयो । कार्यक्रम प्रस्तोता मगर अध्ययन केन्द्रका सदस्य डा.मीन श्रीस हुनुहुन्थ्यो । यस कार्यक्रमको सभापतित्व मगर अध्ययन केन्द्रका अध्उक्ष डा. गाविन्दप्रसाद थापाले गर्नु भएको थियो । प्रमुख अतिथि पूर्व कुलपति वैरागी काईला हुनुहुन्थ्यो भने अतिथिहरुमा प्रा.डा.जीवेन्द्र देव गिरी, प्रा.दिनेश राज पन्त, अध्यक्ष कविराज मगर मगर सांस्कृतिक संघ, नाईस टेलिभिजनका कार्यकारी अधिकृत आर्शीवाद पुन आदि थिए । कार्यक्रम संचालक मगर अध्ययन केन्द्रका सचिव श्री प्रतिभा पुन हुनुहुन्थ्यो ।
कार्यक्रममा प्रा.दिनेश राज पन्तले स्वागत भाषण गर्दै धर्मको दृष्टिकोण र भाषाको दृष्टिकोणले नेपाल एकता भएको मुलुक हो । डा.तीर्थलाल श्रेष्ठको भनाईमा वानस्पतिक विविधता भएको देश नेपाल । यस देशको प्राचिन जाति मगर । मगर जातिको नाममा मंगोल प्रदेश भनेर विगतमा प्रसिद्धि थियो । पृथ्वी नारायण शाहले मगरातको राजा मै हूं भनेका छन् । सूरथ सिंह रानाको नाम पृथ्वी नारायण शाहले लिएका थिए । यस हिसावले मगर जातीको महत्व आफै उजागर हुन्छ । वहांले कार्यकमका प्रस्तोता डा. मीन श्रीसलाई वधाई ज्ञापन गर्नु भयो ।
१२.३० वजे प्रमुख अतिथि वैरागी काईलाले पानसमा वत्ती प्रज्वलन गरी कार्यक्रमको उद्घाटन गर्नु भयो । डा. मीन श्रीसबाट कार्यपत्र प्रस्तुत ः
गुल्मी, पाल्पा र स्याञ्जा जिल्लामा जीवै मामा भनिन्छ भने रोल्पा जिल्लामा ज्यो मा रे भनिन्छ । राप्ती र गण्डकी क्षेत्रमा अविवाहित चेलीहरुले प्रस्तुत गर्छन् । अभिनय द्धारा गीति नाटक प्रस्तुत गर्छन् । मातृसतात्मक विम्व हो यो । स्याञ्जा जिल्लामा होली पर्वमा यो गीति नाटक देखाईन्छ भने रौल्पा तिर फागुन महिना भरी नाचिन्छ । जीवैमामा जेठाज्यूलाई जेदौ भनेर ढोग गरिन्छ र त्यसैबाट जीवैमामा हुन गएंको हो भने ज्यो भनेको पिडालू र मा भनेको मासिने र रे को अर्थ गीत हुन्छ । फागुन महिना भरी नाचिने भएकोले रोपिएको पिडालु नाच्दा नाच्दै मासिने भएको हुंदा ज्यो मा रे हुन गएको हो । म्याग्दीको लेकाली भेकमा चैत्रमा भूमी पूजा गरी सके पछि कलश भिजाउने खेल हुन्छ । काली गण्डकी क्षेत्रमा श्रीपञ्चमीको अवसरमा नाचिन्छ । हाम्रा संस्कार चाडवाडमा जोडिएर आएका छन् । स्याञ्जातिर होली पर्वमा यउनाट गीति नाटक गरिन्छ, तरुल, वारा, सेलरोटी तारो हान्ने गरिन्छ । भुुगोल अनुसार फरक छ । राप्ती र गण्डकी क्षेत्रमा प्रस्तुत गर्ने शैल्ीा फरक छैन तर राप्तीमा धेरै लामो र गण्डकी क्षेत्रमा कम नाच नाचिन्छ । नाचमा मामा र भाञ्जाको खेमामा टिम वाडिन्छ । हालको अवस्थामा रोल्पामा लगभग लोप भएको अवस्था छ भने गण्डकी प्रदेशमा प्रतियोगिता गरेर जोगाउने प्रयास भएको छ ।
जीवैमामा ÷ ज्यो मा रे
लोप हुनुका कारणः
वसाई सराई । पेशामा परिवर्तन । नयां पुस्ताले ग्रहण नगर्नु ।
वचाउने तरीका
सरकारको संरक्षण नीति र कलाकारले वचाउने प्रयास गर्नु ।
प््रास्तुतकर्ता डा.मीन श्रीसले खष्मभय अष्उि बाट जीवैमामा गीति नाटक देखाउनु भयो ।
रोल्पातिर ज्यो मा रे गीति नाटकमा विवाह योग्य छोरीको नाम सुन्तली वोलाईन्छ । अन्नमो गीत गाईन्छ । खाना हुने र खाना नहुने मासुको गीत गाईन्छ । फागुन १ गते देखि गर्भ रहेको देखि जन्मेको हुर्केको, पढेको, विवाह योग्य भएपछि लगन जुरे पछि गहना पातको कुरा हुन्छ । रौल्पातिर लामालाई लगन हेराउछन् । चैत्र १ गते कार्यक्रम समाप्त हुन्छ ।
स्याञ्जा क्षेत्रको जीवैमामा दहीको ठेकी लिएर जान्छनु। स्याञ्जामा पात्रको नाम जयसरा । यस क्षेत्रमा लगन जुराउन जैसीवाहुनलाई देखाउछन् ।
डा.मीन श्रीसको प्रस्तुति पछि प्रश्नोत्तरको सेसन प्रारम्भ भएको थियो ।
रामेश्वर रावत ः गीतिनाटक हेर्दा संसारकै उत्कृष्ट । यस्तो उत्कृष्ट संस्कृती अन्य जात जातिमा विस्तार किन गरिएन ?
नन्द उप्रती ः प्रज्ञा प्रतिष्ठान र मगर अध्ययन केन्द्रको संयुक्त प्रयासमा प्रत्यक्ष प्रस्तुत गरी दिन आग्रह ।
गौै बहादुर आले ः स्याञ्जा र रोल्पामा जीवैमामा लोप हुन लागेकोमा दुःख लाग्यो । संस्कृती जोगाउन प्रयास गरी दिनु हुन ।
सुदिप सिंजाली ः गुल्मीमा संस्कृतीलाई जोगाउन कोशिष गरिएको छ । देश विदेशमा भिडियो अडियो देखाएर जोगाउने प्रयास । गुल्मीमा जीवैमामा भनिन्छ । अहिले मगर भाषामा नभएर खश भाषामा गीति नाटक मञ्चन हुन्छ । झुमा रानी पनि भनिन्छ ।
नन्द घर्ती मगर ः अमूूर्त संस्कृतीलाई जोगाउन गैर मगरले पनि कोशिस गर्नु प¥यो ।
गोविन्द क्षेत्री ः रणनीति के छ यस्तो महत्वपूर्ण संस्कृती जोगाउन ।
मीन प्रसाद वुढाथोकी ः लोप हुनबाट वचाउन सहयोगी संस्थाहरुले सहयोग गर्नु प¥यो ।
माया ठकुरी ः ठकुरीको मामा चेला, फूपु चेलामा विवाह गर्ने चलन र मगरमा पाईने चलन एउटै भएकोले सम्वन्ध के छः?
लाल बहादुर पुन ः माईक्रो ईस्युुमा रिसर्च गरेको ठीक । संस्कृती धनी गरिव भन्ने हुंदैन । प्राज्ञले वस्तु स्थिति देखाउने हो सरकारले त्यसको संरक्षण गर्ने जिम्मा लिनु पर्छ ।
विष्णु टिफा मगर ः १२ मगरात र १८ मगरातमा जीवैमामा मिल्दो रहेछ । संस्कृती जोगाउन विभिन्न जात जातीमा वृतचित्र देखाउन अनुरोध ।
राम बहादुर पहाडी ः लाहुरे मीत हुनुहुन्छ । मगरहरुको धेरै विवाहमा गएको छु । तर जीवैमामा नाचेको देखिन । त्यस कारण यो गीतिनाटक लोप भएको रहेछ ।
डा.मीन श्रीसबाट जिज्ञासाको प्रत्युत्तर
संस्कृति संरक्षण गरिनु पर्छ भन्ने व्यापक जनचासो । लाईभ प्रस्तुत हुन पाए राम्रो भन्ने धेरैको भनाई । नाईस टेलिभिजन र मगर सांस्कृतीक संघको सहयोगमा लाईभ प्रस्तुत गरिने प्रतिवद्धता ।
गुल्मीको एकसिङ्गामा मात्र जीवैमामा नाचिन्छ । सुदिप सिंह को संरक्षण प्रयासलाई तारिफ । संस्कृति भनेको जीवन शैली हो । १८औं शताव्दी सम्म पनि मामा चेली विवाहको प्रचलन थियो । व्राहमणहरुले यस्तो चलनमा रोक लगाए । ठकुरी र मगरमा अध्यावधी छ ।
रामबहादुर पहाडीले उठाएको प्रश्नमा माघ र फागुनमा देखाईने हुंदा सवै विवाहमा नदेखिएको हुन सक्छ ।
मन्तव्य
अध्यक्ष मगर सांस्कृतीक संघ, श्री कविराज मगर
२०६०।०६रोष गुमाष्ठाबाट सांस्कृतीक संघको शुरुवाट । खड्ग गर्वुजा संस्थापक अध्यक्ष । त्यसपछि कविता आले । खड्क वुढामगर । २०७३ श्रावण २१ ग्तेबाट कविराज मगर अध्यक्ष । प्रशिक्षणको क्रममा २५—२६ सांस्कृतीक पहिचान खुल्न आएको । हुर्रा नाच धनकुटामा पाईने । यस सम्वन्धमा अध्यक्षको अध्ययन र किताव प्रकाशित । यस कार्यक्रममा कलाकारको संख्या धेरै चाहिने हुंदा प्रस्तुत गर्न सकिएन ।
बैरागी काईला प्रमुख अतिथि
मगर जातिमा भएको विशेष गीति नाटक वारेमा कार्यपत्र सुन्यौ । श्रव्य दृश्य हे¥यौ । आयोजकलाई धन्यवाद । कर्म संस्कारको अध्ययनले मात्रै नेपालको जातिय संस्कृतीको वारेमा जानकारी पाईन्छ । जनजाति उत्थान राष्ट्रिय प्रतिष्ठानले पनि संस्कृति सम्वन्धी प्रकाशन गरेको छ । गहिरो अध्ययन भने विदेशीले मात्र गरेको भेटिन्छ । आलेख र शोध पत्र अगाडी आए राम्रो । दर्शकले हेर्ने पो नाटक । साहित्यमा तुलनात्मक अध्ययनको महत्व छ । लिम्वूमा मन परेको केटी भेटेमा घिसारेर लाने चलन छ । कति राम्रो कति नरामे । राम्रो वचाउनु पर्छ । नराम्रो छोड्नु पर्छ । सामाजिक समस्या एक अर्कामा नचिन्नु । संस्कृती जोगिए मात्र राष्ट्रियता वलियो हुन्छ ।
डा.गोविन्द प्रसाद थापाको समापन मन्तव्य
माघ १७ गते मगर अध्ययन केन्द्रको स्थापना दिवस । यही दिनको अवसरमा यो कार्यक्रम आयोजना गरिएको जानकारी गराउनु भयो । आज सांस्कृतिक पक्षलाई जोड दिंदै डा.मीन श्रीसद्धारा लोपोन्मुख जीवै मामा । ज्यो मा रे गीति नाटक प्रस्तुत । डा.मीन श्रीसज्यूले मगर संस्कृती विषयमा नै पि.एच.डि गर्नु भएको । धेरैले वेवास्ता गरेको विषयलाई मगर अध्ययन केन्द्रले आफनो अध्ययनको विषय वनाएको छ । मगरको ईतिहासमा खोज तलास गरेर द्यष्दष्यिनचबउजथ प्रकाशन गरेका छौं । भाषाविद वालकृष्ण पोख्रेलले मगरको भाषाबाट खश भाषा आएको हो भन्नु भएको छ । मगर जातिमा ३ वटा भाषा वोलिन्छ ढुट, पाङ्ग र काईके । यि तिनवटै स्थानमा बसोवास गर्ने मगरहरुको बीचको भाषा संस्कृति तथा धार्मिक रितिरिवाजका बारे आपसी सम्बन्ध र भाषाहरुको राम्रो अध्ययन गर्न बांकी छ ।
भावि दिनमा मगर अध्ययन केन्द्रले स्थलगत अध्ययनकालागी चीनको गान्सुु र भारतको सिक्कीममा जाने योजना अगाडी सारेको छ । जीवैमामा वा ज्यो मा रे मा मगरको संस्कृति मात्र हाइन नेपाल र सारा नेपालीको हो । यस्तो नाच लोप हुन लागेको छ । यसलाई जोगाउन युवा पुस्ता अगाडी आउनु पर्छ । राज्यले पनि सहयोग गर्नुपर्छ । कार्यक्रममा आफनो भेष भूषा लगाएर पनि संस्कृति जोगाउन सकिन्छ । नेपालका सबै जातजातिका भाषा र संस्कृतिलाइ सवै नेपाली र नेपालको वनाउनु पर्छ । मगर अध्ययन केन्द्रले पूर्व कूलपति वैरागी काईलाज्यको पाला देखिनै प्रज्ञा प्रतिष्ठान सित सहकार्य गर्दै आएका छौं । हाल सम्म सहकार्यमा ७ वटा कार्यक्रम आयोजना भएको छ । भाषाको जगेर्ना गर्न टोली टोली वनाएर काम गर्नु सकिन्छ । नेपाल मगर संघले विशेष पहल गर्नु जरुरी छ । रमझम र नाच गानलाई कम महत्व दिने तर ज्ञान गुणको कुरालाई वढी महत्व दिनु पर्छ । अन्त्यमा कार्यक्रम सहयोगी नाईस टेलिभिजन, मगर सांस्कृतीक संघ, सहकार्य गर्ने प्रज्ञा प्रतिष्ठानको सामाजिक शास्त्र विभाग, कार्यपत्र प्रस्तोता डा.मीन श्रीस र उपस्थित सवैमा धन्यवाद दिनु भयो । र कार्यक्रमलाई समापन गनु भयो ।
मगर जातिको लोपोन्मुख गीति नाटक जीवैमामा ÷ ज्यो मा रे विषयक विचार गोष्ठी सम्वन्धी
मगर अध्ययन केन्द्रका उपाध्यक्ष श्री गुप्त बहादुर रानाद्धारा तयार पारिएको रिपोर्ट

Lecture to WDO. Jan 1, 2013 (Pus 17, 2069 B.S.)

  Lecture to WDO.   Jan 1, 2013 (Pus 17, 2069 B.S.) I lectured newly appointed Women Development Officers (WDO) at the Women Training Cen...